תרופות סבתא לחיזוק המערכת החיסונית

חיזוק המערכת החיסונית בגוף

מערכת החיסון צריכה להגן על הגוף שלנו מפני כניסה של יצורים קטנים (שאינם נראים בעין שלנו). הם עלולים לגרום למחלה או להזיק לגופינו. קיימים כל מיני סוגים כמו: חיידקים, נגיפים, פטריות וטפילים שונים. מערכת החיסון גם צריכה להגן עלינו מרעלים שונים ומהתפתחות של סרטן.

כשהמערכת החיסונית חלשה יכולות מחלות שונות לתקוף את הגוף בקלות יותר, והגוף מצידו לא מצליח להילחם ולשמור על האיזון והבריאות שלו עצמו.
מחלות רבות קשורות לחולשה של המערכת החיסונית:
– סוכרת
– סרטן
-חוסר בטסיות דם
– צליאק
– זאבת
– דלקת מפרקים
– פסוריאזיס
– קרוהן
– קוליטיס
– טרשת נפוצה

בנוסף, מערכת חיסונית חזקה שומרת עלינו מפני מחלות "פשוטות" כמו שפעת, אלרגיה וכדומה.

תרופות סבתא לחיזוק המערכת החיסונית

על מנת לשמור על היכולת של המערכת החיסונית שלנו לתפקד ביעילות ולהגן עלינו מפני מחלות אלה ונוספות, חשוב לצרוך כמות מספקת של ויטמינים:

** לקריאה נוספת  טיפול טבעי בדלקת מפרקים

ויטמין A: וויטמין A מסייע בחיזוק המערכת החיסונית ומשפיע על ייצור כדוריות דם אדומות, הנושאות ברזל לתאים.
הוא נמצא בפירות וירקות צהובים וכתומים (המכילים בטא-קרוטן), כמו גזר, בטטה, דלעת, אפרסמון ומנגו, בירקות ירוקים, במוצרי חלב מ-3% שומן ומעלה ובביצים.

ויטמין C: נוגד חמצון טבעי וחיוני לחיזוק המערכת החיסונית. ניתן למצוא אותו בפלפלים (מתוקים), פירות הדר, ירקות ירוקים, תפוחי עץ, עגבניות, קיווי, כרוב, כרובית, ברוקולי, תרד ותות שדה.

ויטמין E : גם הוא מכיל נוגדי חמצון ומעלה את רמת הנוגדנים בדם. אפשר למצוא אותו בחלבון ביצה, שקדים, אגוזים, גרעיני חמנייה ודלעת, זרעים (למשל, השומשום שבטחינה) וירקות עליים ירוקים (עלי סלק, רוקט, תרד, מנגולד).

ויטמין B6: מחסור ב-B6 עלול גורם לבעיות במערכת החיסונית של הגוף. הוויטמין נמצא בדגנים וקטניות, תפוחי אדמה, עגבניות, חומוס, בננות, ביצים, מוצרי חלב, בשר ודגים.

** לקריאה נוספת  רמת החומציות בגוף והתפתחות סרטן

סלניום: גורם לעלייה ביצור תאי דם לבנים, המסייעים למערכת החיסונית ואף יכולים לעזור בסילוק וירוסים מהגוף. אפשר למצוא סלניום בבשר, דגים, אגוזי ברזיל וקמח מלא.

ברזל: עוזר לשיפור מערכת הנוגדנים בגוף ולהפחתת ההידבקות בווירוסים. כשיש מחסור בברזל, המערכת החיסונית נפגעת. אפשר למצוא ברזל בבשר, כבד, ירקות ירוקים, טחינה, קטניות ופירות יבשים.

חיזוק המערכת החיסונית בגוף

בנוסף, כדאי להרבות באכילה של המאכלים הבאים:

שום: השום משמש כבסיס להמון תרופות סבתא, ובצדק. הוא מחזק ומחטא ומשמש כאנטיביוטיקה טבעית. הוא מחזק את המערכת החיסונית ובאופן כללי פותר הרבה בעיות.
בצל: גם הבצל, כמו השום, מחזק את המערכת החיסונית. הוא גם עוזר במניעת הצטננות ועוזר להיפטרות משיעול וליחה.

דבש: ובלבד שלא יחומם. הדבש עשיר בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, הוא בעל יכולות אנטי-בקטריאליות ומחזק את המערכת החיסונית.
כורכום הוא התבלין האנטי-דלקתי החזק ביותר שיש, וכל המרבה בו הרי זה משובח. בנוסף מומלץ לצרוך קינמון וג'ינג'ר, שהם בעלי תכונות מחממות ועוזרים לשמור על חום הגוף. כדאי ורצוי לשתות בחורף תה קינמון וג'ינג'ר – מקל קינמון וכמה פרוסות ג'ינג'ר טרי בתוך מים רותחים, עם דבש או סילאן בשביל המתיקות (מוציאים את הקינמון והג'ינג'ר לפני השתייה).

** לקריאה נוספת  שום בתרופות סבתא

תרופה טבעית לחיזוק המערכת החיסונית

בנוסף, קיים תוסף תזונה המחזק את המנגנון החיסוני של הגוף ומעודד את הגוף להילחם כנגד מחלות אוטו אימוניות, מחלות הנגרמות בגלל כשל של המערכת החיסונית, כמו אלה הרשומות מעלה.
הקליקו להכיר את הגרביולה

תגובות