דבש של ראש השנה – היתרונות הבריאותיים בדבש

דבש

עם כל הכתבות שפורסמו לקראת החג, נתקלתי בכתבה מצוינת על היתרונות הבריאותיים של דבש.

הכתבה פורסמה ב YNET במקור וכוללת מידע שימושי רב על שימוש בדבש לריפוי ושיפור מצבים בריאותיים.

קבלו את הטקסט המקורי מתוך הכתבה.

שתהיה שנה טובה ובריאה.

עוזר לכאב אוזניים, מסייע בעצירות: בריאות בדבש

רגע לפני שתסיימו עוד תפוח בדבש ותשכחו מהצנצנת עד השנה הבאה, הנה מדריך טיפול לבעיות בריאות שונות שבהן הדבש הוא הכוכב המרכזי. לכאב ראש או גרון, לריח רע מהפה ואפילו להחייאת השיער – נסו את ההצעות הבאות

בחג הזה הכל דבש: הוא מגיע לשולחננו בכל ראש השנה, אנו טובלים בו תפוח ומשלימים את אחד הסמלים המרכזיים של תחילת השנה החדשה. אך מלבד הטעם המתוק, לדבש סגולות בריאותיות רבות שכדאי להיות מודעים להן.

מבחינת תזונתית הדבש הוא מזון מעורר מחלוקת. אנשים רבים, בעיקר מהממסד הרפואי ודיאטנים, טוענים שבדבש אין שום תועלת רפואית או ערך מוסף בהשוואה לתמיסת סוכר, ואילו אחרים, בעיקר מתחום הרפואה המשלימה, הרואים בו מזון בריאות בשל סגולותיו ובשל תכולת המינרלים שבו.

על שתי עובדות כולם מסכימים: הדבש הוא תמיסה המכילה 80% סוכר ו-20% מים, כך שחולי סוכרת והסובלים מרמות גבוהות של טריגליצרידם צריכים להימנע מצריכת דבש. בנוסף, מדובר במזון מסוכן לתינוקות מתחת לגיל שנה, בשל רעלן בשם בוטלינום הגורם לפגיעה במערכת העצבים של התינוק.

** לקריאה נוספת  תרופות סבתא לקיץ

לדבש מקושרים אמונות ומנהגים רבים: במסורת היהודית כמובן אוכלים אותו בתחילת השנה כדי שתהיה לנו שנה מתוקה כדבש; בסין, ביוון ובמצרים העתיקה נהגו להניח צנצנת דבש ליד המת מתוך אמונה שישמש לו מזון כאשר ישוב לחיים; במרוקו האמינו שהדבש מגביר את האון הגברי; ובכל העולם מאמינים שאכילת דבש 30 יום לאחר החתונה מבטיחה נישואים מתוקים.

בין שאתם חושבים שדבש הוא לא יותר מממתק ובין שאתם צרכנים אדוקים שלו, תוכלו למצוא מעניינות לטיפול בגופנו באמצעות דבש:

1. לעקיצות חרקים, כוויות ופצעים
ערבבו שתי כפיות דבש, חצי כוס מים פושרים, כפית שמן זית וכפית קינמון. מרחו את התמיסה על המקום הכואב או המגרד, והכאב ייעלם. לדבש יש תכונות מחטאות, ולשמן הזית ולקינמון תכונות מאלחשות ונוגדות כאב.

2. לריח רע מהפה
הוסיפו לכוס מים פושרים שתי כפיות דבש, כפית מלח וכפית זעתר. גרגרו את התמיסה בכל בוקר וירקו אותה. החומרים המחטאים שנמצאים בתערובת מסייעים לחסל את החיידקים באזור הפה והגרון שגורמים לריח רע מהפה ולאי-נעימות. כדי לשפר את ריח התמיסה, הוסיפו לה שניים עד ארבעה עלי נענע.

** לקריאה נוספת  חמשת התבלינים שחייבים לאכול לבריאות והרזיה

3. לכאב גרון
הכינו אותה תמיסה כמו לשימוש עבור ריח רע מהפה – אבל הפעם בלעו אותה. מומלץ להוסיף לתערובת לימון סחוט, שיהפוך אותה לחומר אנטי-בקטריאלי יעיל יותר.

4. לכאב אוזניים
המסו כפית דבש, המתינו שיתקרר וטפטפו לתוך האוזן בזהירות. לאחר מכן אטמו את האוזן באמצעות כוס למשך חמש דקות. הדבש "מושך" נוזלים ובכך מטפל בכאב אוזניים.

5. לכאב ראש
אם אתם סובלים מכאב ראש הנובע מחולשה או הנג-אובר, ערבבו בכוס מים קרים לימון סחוט, מעט ג'ינג'ר מגורר וכפית דבש. שתיית התערובת תעניק לגוף אנרגיה.

6. לבעיות קיבה ומעיים (בעיקר אולקוס)
כף דבש לפני הארוחה תרפד את הקיבה ותפחית את השפעת החומציות. שימו לב – צריכה מרובה מדי של דבש עלולה לגרום לשלשול.

7. לעצירות
ערבבו ארבעה שזיפים מיובשים, המכילים סיבים רבים התורמים לזירוז העיכול, כפית דבש התורמת לטיפול במזהמים במערכת העיכול ומשמשת כמשלשל קל, כפית קינמון התורמת לטיפול בכאבי הבטן שנלווים לעצירות, זרעי פשתן המכילים סיבים המניעים את מערכת העיכול וכפית שמן זית – השרו את הרכיבים במים, המתינו שעתיים ושתו את הנוזל.

** לקריאה נוספת  סירופ לימון, דבש ושמן קוקוס

8. לטיפוח השיער
להענקת ברק וחיות לשיער ערבבו ביצה, שתי כפות דבש וכפית שמן זית, ומרחו על שיער רטוב. השהו את התערובת במשך 15 דקות ושטפו את השיער.

9. לטיפוח עור הפנים
ערבבו שתי כפיות דבש, מספר טיפות מיץ לימון סחוט ושתי כפיות טחינה גולמית. מרחו את העיסה על הפנים ושטפו לאחר 15 דקות. מובטח לכם עור פנים חי וצעיר

10. לשנה חדשה ומתוקה
דבש ותפוח היישר לפה…

תגובות